6 TIPP +1 tanács szükőknek a pozitív életszemléletért

Ebben a cikkben megosztok veletek néhány rövid gondolatot és 6 gyakorlatias tippet, melyeket évek alatt tapasztaltam ki a pozitív életszemlélet jegyében. A bejegyzés végén pedig szülőként egy megdöbbentő felismerésben lehet részed.

Sokkal többet aggódunk olyan dolgok miatt, ami csak a képzeletünkben létezik. Többet aggódunk miattuk, mint a valóság miatt. Gondoljatok csak bele: nap, mint nap mennyi alkalommal idegeskedünk amiatt, ami már elmúlt, vagy amiatt, ami még meg sem történt – és nagy valószínűséggel nem is fog. Ezt valahogy tudatosítani kellene és ha már mindenképpen “muszáj”, olyan dolgok miatt izguljunk, ami ténylegesen létezik. Nem könnyű kizárni az életünkből, tudom. De óriási mértékben javítja az életszínvonalat, ha kizárjuk ezeket a félelmet keltő gondolatokat.

Nekem is vannak mélypontjaim, ahogyan azt már ebben a bejegyzésben őszintén leírtam. A mai napig van, hogy küzdök negatív gondolatokkal (leginkább a már megtörtént események miatt, olykor nehezen tudok továbblépni sérelmeken “jó skorpió” lévén), de nagyrészt elmondhatom, hogy kizártam az életemből a valótlan dolgok iránti aggodalmakat. Sőt, nem csak a  valótlan dolgok miatt, mára már elmondhatom, hogy nincs az a nehéz szituáció, mely igazán kétségbe tudna ejteni. Ez egy hosszú folyamat és jelen van az életemben egy társam, akivel kölcsönösen segítjük egymás fejlődését, ami szintén nem szerencse kérdése. Ahogyan ezt már ebben a bejegyzésemben leírtam, őszintén hiszem, hogy igenis mindenki megtalálhatja a másik felét.

Te is sokat tehetsz ezért, az alábbiakban adok néhány tippet. Mindegyik pont saját tapasztalataimon alapszik és valóban működnek.

1. légy türelmes!

A pozitív életszemlélet nem alakul ki egyik napról a másikra, akár évekbe is telhet. Nem könnyű, de garantáltan megéri. Légy türelmes! Lehetséges, hogy nem fogod észrevenni egyből a változást, de ha évek múlva visszatekintesz, elámulsz, hogy honnan indultál és most hol tartasz. Ez nekem is egészen megdöbbentő tapasztalás, amikor visszatekintek néhány évvel ezelőtti önmagamra.

2. gondolkodj pozitívan

Ezt olyan könnyű mondani, igaz? Hogyan gondolkodjak pozitívan? A csapból is ez folyik… Például úgy, hogy ha nem sikerül valami, nem arra gondolsz, hogy “szerencsétlen vagyok”, vagy “erre képtelen vagyok”, hanem arra, hogy legközelebb sikerül. Vagy ha szembe jön Veled egy ember, akinek rózsaszín a haja (elnézést kérek a rózsaszín hajúaktól), nem ítélkezel. A negatív gondolatok jönnek, még nekem is, ennyi év “gyakorlása” után. De ilyenkor gyorsan behelyettesítem egy pozitív gondolattal. Mára már elmondhatom, hogy valóban minden “negatív” dologban megtalálom a pozitívat. Sőt, már semmire sem mondom, hogy rossz, hanem, hogy ez egy élethelyzet, egy megoldandó feladat és nem probléma. Hosszasan lehetne sorolni és sok gyakorlást igényel, de a lényeg az, hogy használj pozitív gondolatokat. Ha pedig egy negatív gondolat jutott eszedbe, ne csüggedj, csak helyettesítsd egy pozitívval.

3. mantrázz!

Sokat tehetsz olyan apró dolgokkal, mint például a mantrázás. Bizonyított tény, hogy ha elég sokszor mondasz vagy vizualizálsz valamit, egy idő után az agyad elhiszi, ugyanis nem tesz különbséget a gondolatok és a valóság között. Így bármire is gondolsz, egy idő után agyad végrehajtja, mint egy utasítást. Ezért érdemes gondolataidat pozitív, megerősítő mondatokkal megtölteni, a negatív, rossz érzést keltő gondolatok helyett. Ez az egy pont megér egy külön posztot, de addig is megmutatom, mi az én egyik kedvenc mantrám, amit ha néhányszor elénekelsz, garantáltan jobb kedved lesz és ahogy elkezded énekelni, szinte azonnal mosolyra fog állni a szád.

4. minden nap adj hálát!

Minden este hálával a szívedben feküdj le. Csukd le a szemed és gondold át, milyen jó dolog történt ma Veled – akkor is, ha csapnivaló napod volt. A legrosszabb napodon is történik veled legalább egy jó dolog, olyan nincs, hogy nem. A hála az egyik legpozitívabb érzés a világon. Kevés felszabadítóbb érzés van, mint amikor elönti a hála a szívedet, lelkedet, testedet. Amikor átjárja minden porcikádat.

5. vizualizálj!

Vizualizáld, mit szeretnél megvalósítani, mire vágysz és mit teszel célod elérése érdekében. Ezek legyenek az utolsó gondolataid elalvás előtt. Szép gondolatokkal merülj álomba. Készíthetsz magadnak akár egy céltáblát is, amire felírod kedvenc motiváló idézeteidet, képeket ragasztgatsz, így mindig szem előtt van, ha Te már nem is, hidd el, a tudatalattid észre fogja venni.

6. meditálj!

Tudom, hogy nem egyszerű napi szinten beiktatni, de napi 15-20 perc meditációval az életed is megváltozik. Agyadnak, testednek, lelkednek egyszerűen szüksége van rá, hogy minden nap egy kicsit lecsendesülj és rátalálj a lelki békédre. Nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb, egészségesebb leszel és meghallhatsz olyan belső hangokat, amiket a hétkönapok taposómalmában nem hallasz meg. Új ötletek, gondolatok jelenhetnek meg. De ami a lényeg, hogy a jelenben élj. Nem rágódsz a jövőn és nem gyötrődsz a múlton. Észreveszed azt, ami szép körülötted.

Engem ilyenkor sokszor elfog a hála érzése és még azért is hálát szoktam adni, hogy lélegzem, emelkedik a tüdőm, annyira hálás vagyok a testemnek. Egyébként eszembe sem szokott jutni, pedig milyen csoda, hogy a nap minden egyes másodpercében dolgozik és nem áll meg pihenni. Ezek után egészen más a hozzáállásom az élethez és nem veszek mindent magának értetődőnek.

+1 tanács szülőknek

Kicsit a 2. ponthoz és úgy általában a pozitív életszemlélethez kötődően, leírok Neked három negatív szót:

 

                  NINCS             SEMMI              BAJ

 

Hányszor hallod ezt más szülőktől? Ne adj Isten, hányszor mondod ezt Te saját gyerekeidnek? Hozzáteszem, a legjobb szándékkal, hiszen éppen vigasztalni próbálod a csöppséget és biztatni, arra, hogy minden rendben van. Csakhogy mint minden ezen a világon, a szavak is rezgéseket hordoznak magukban. Valami pozitívat, valemelyik negatívat. Csak mondd ki külön-külön ezeket a szavakat. Ugye, nincs jó érzésed tőle? Nekem nincs.

De ha távol áll tőled ez efféle alap spiritualitás, nézd csak meg nyelvtanilag: az első kettő tagadó/negatív szó, melyeknek van pozitív “párja”, vagyis inkább ellentéte, a végeredmény – azaz az üzenet mondanivalója – mégis ugyanaz: nincs-van; semmi-minden. Így már könnyen összerakhatod gyermekednek a valóban pozitív megerősítést: MINDEN RENDBEN VAN. 

Mi évek óta ki sem ejtettük a szánkon, hogy “nincs semmi baj” és ehhez hasonlók. Az én fülemet nagyon bántja, amikor ilyet hallok és riadtan tapasztaltam, hogy Noel is mondogatta a napokban, miután majdnem egy hetet a nagyszülőknél töltöttünk – hozzáteszem, Noelnek csodálatos nagyszülei vannak, mindkét oldalról, amiért végtelenül hálás vagyok. Amikor történik valami olyan dolog, ami rosszul érint és odabújok Lacihoz és csak annyit mond, hogy “Kincsem, minden rendben van!”, elhiszem neki és megnyugszom. Olyan megnyugtatóak ezek a szavak.

Nektek van bevált stresszkezelő, félelem-, gondűző technikátok? Osszátok meg velünk is, osszuk meg, segítsünk egymásnak a pozitív életszemlélet kialakításában.

Ha érdekelnek a hasonló témájú cikkek és szívesen értesülnél a pozitív életszemlélet, test-lélek egyensúlyához kapcsolódó érdekességekről, programokról, kattints ide.

minie

Tetszett a cikk? Segíts, hogy minél  több nyitott szívű olvasóhoz eljuthasson. Lehet valakinek épp erre az információra van szüksége.

OSZD MEG és LIKE. Minden visszajelzésért, támogatásért hálás vagyok. 

Köszönöm

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *